Jak jeszcze możesz udoskonalić swoją samodzielną rehabilitację i jak znaleźć na nią czas?

Jak jeszcze możesz udoskonalić swoją samodzielną rehabilitację i jak znaleźć na nią czas?

Brakuje Ci czasu na codzienne ćwiczenia? Ćwicz kiedy zajmujesz się czymś innym, np. kiedy oglądasz telewizję, jedziesz samochodem (jako pasażer oczywiście). Myślisz, że będziesz głupio wyglądać wykonując ćwiczenia przy obcych, np. w autobusie albo w kolejce do kasy? Błąd!

Możesz wykonywać ćwiczenia tak, że nikt się nie zorientuje. Przykładowo, możesz mieć ze sobą kostkę Rubika na breloczku, możesz bawić się w zwijanie lub składanie ulotki, możesz robić naprawdę mnóstwo rzeczy, które nie przykują niczyjej uwagi, bo uznawane są powszechnie za objawy znudzenia czy nawet zniecierpliwienia. W kieszeni możesz mieć zawsze kilka drobnych przedmiotów (np. magnesów „literek” z lodówki czy nawet monet), włóż rękę do kieszeni i staraj się tylko po dotyku odgadnąć, który przedmiot trzymasz w ręce. Możesz także grać w proste gry na swoim telefonie. Takie bardzo proste ćwiczenia zdziałać mogą naprawdę wiele i na pewno możesz znaleźć na nie czas w swoim codziennym grafiku.

Trudność gier kamerkowych możesz dostosować stając bliżej lub dalej od kamery. Jeśli staniesz daleko, będziesz musiał wykonać większy ruch, aby zdobyć punkty. Jeśli staniesz blisko, wystarczy niewielki wysiłek i niewielki zakres ruchów, aby zostać mistrzem  Od ustawienia kamery i Twojej wyobraźni zależy jaki tak naprawdę ruch będziesz ćwiczył w danej grze – jeśli kamerę ustawisz nisko (można to zrobić jeśli kamera nie jest wbudowana w monitor, lub jeśli podłączamy komputer do telewizora), to możesz zdobywać punkty ćwicząc nogi, jeśli kamerę ustawisz wysoko, będziesz musiał podskakiwać itp. Poszukaj najodpowiedniejszego dla siebie ustawienia i eksperymentuj z ciągle nowymi ćwiczeniami.

Jeśli chcesz usiąść dalej od monitora możesz kupić myszkę bezprzewodową lub myszkę z długim kablem – będziesz ją wtedy mógł wziąć na kolana i ustawić się tak, żeby cała Twoja postać mieściła się w oknie gry. Dzięki temu łatwo uruchomisz kolejne gry kamerkowe, bez potrzeby ponownego ustawiania się w odpowiedniej pozycji. Dobrym pomysłem jest także używanie w codziennej pracy z komputerem, myszki z 4 przyciskami i „scrollem”. Znowu łączymy przyjemne z pożytecznym – ćwiczymy odpowiednie palce i nawet nie wiemy kiedy 

Masz dzieci w domu? Możecie grać wspólnie – wszyscy będziecie się świetnie bawić, a Ty jednocześnie wykonasz swoją codzienną porcję ćwiczeń i będziesz miał dzieciaki pod kontrolą.

Graj w gry telewizyjne – większość współczesnych telewizorów lub starych dekoderów umożliwia grę w bardzo proste gry z użyciem pilota. Jeśli więc nie masz ochoty na pracę z komputerem, to możesz grać w proste gry (a tym samym ćwiczyć mózg) nawet w przerwie reklamowej między Twoimi ulubionymi programami.

Nagradzaj się dodatkowo – kostką gorzkiej czekolady, kolejnym odcinkiem ulubionego serialu, ulubioną muzyką itp. Pozytywne wzmocnienie sprawi, że wyrobisz pozytywne skojarzenia z grami i będziesz chętniej ćwiczyć.